6.45 – 8.00 | Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, organizacyjne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, manipulacyjne. Gry planszowe, dydaktyczne. Rysowanie na temat dowolny. |
8.00 – 8.30 | Zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy paluszkowe, zabawy orientacyjno-porządkowe. Zajęcia poranne: czytanie, gry dydaktyczne, utrwalanie zabaw, piosenek, zabawy ruchowe. |
8.30 – 9.00 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne. Śniadanie. Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku. |
9.00 – 9.30 | Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Zabawy manipulacyjne, puzzle, układanki. |
9.30 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodne z podstawą programową. Tworzenie sytuacji edukacyjnych, zajęcia badawcze, doświadczenia, rozmowy kierowane. |
10.10 – 11.00 | Zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu, spacery. |
11.10 – 11.30 | Zajęcia dodatkowe (język angielski, zajęcia taneczne, logorytmika, zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej). |
11.30 – 12.20 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne. Obiad. Usprawnienie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami. |
12.20 – 12.30 | Przygotowanie do leżakowania (grupa młodsza). |
12.30 – 13.45 | Poobiedni wypoczynek (leżakowanie – grupa młodsza).Zajęcia dydaktyczne grupy 4-5 – latków. Zajęcia indywidualne: usprawniające małą motorykę, rozwijające zainteresowania i zdolności. |
14.00 – 14.30 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne. Podwieczorek. Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne. |
14.45 – 17.00 | Rozchodzenie się dzieci, zabawy tematyczne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna z dzieckiem (min. uzupełnianie zaległości, rozwijanie zainteresowań). Utrwalanie piosenek i zabaw ruchowych. Zabawy dowolne. |